En avklarad...

...en kvar. Nu laddar vi om för nästa tenta, ritteknik, som är på torsdag. Eller ja, nu och nu. Nu ska det ätas frukost (jag tyckte att jag förtjänade en sovmorgon) och spelas lite TS2, sedan ska jag ner en vända till stan och fixa lite fix. Efter det ska jag börja med rittekniken på allvar. Två dagar. 1½ om man ska vara noga. Det mesta jobbet är redan gjort, så det är lite repetition som gäller, samt att titta lite extra på toleranser och svetssymboler. Den här tentan bör jag klara, tycker jag.

På tal om att klara tentor: hur gick det igår, undrar ni säkert? Jag vet inte, om jag ska vara ärlig. En del kunde jag och svarade bra på. Tre uppgifter svarade jag inte på alls. Två uppgifter försökte jag inte på över huvud taget (rotationsvolymer är inte min grej). En uppgift visste jag att jag borde kunna: derivatauppgift standardtyp 1A som vi tjatade om på matte C. Då kunde jag det. Nu visste jag precis vad jag skulle göra, men jag lyckades inte får fram det sambandet jag skulle derivera. Jag satt med det en halvtimme, sedan gav jag upp, lämnade in tentan och gick hem. Det irriterade mig något vansinnigt att jag inte fick fram det där sambandet. (Och för alla er som inte vet vad man gör när man deriverar: googla det! Jag orkar inte skriva en förklaring).

Nåja, jag försökte i alla fall, jag gjorde mitt bästa och sen får vi se hur långt det räcker. Jag säger som Mykelin: "du är grym! det går säkert bra, och skulle det mot förmodan inte göra det så är det bara otur." (tack för de orden, de värmde!).

Som sagt: äta frukost och simsa!



Kommentarer
Postat av: Anonym

haha jaså? Va roligt :D den är så go!

2009-10-27 @ 09:48:17
URL: http://emewulff.blogg.se/
Postat av: Moa

Haha! Jag håller med! Varför måste man vara så nyttig hela tiden??? ler

2009-10-27 @ 17:47:00
URL: http://godisikopp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0