Kursstart, uppföljaren

Eh ja, tanken var ju då att vi skulle ha vår "riktiga" kursstart idag. Men tydligen hade det gått mejl till alla, utom mig. Jag åkte in till Lund, gick upp till Lingvistikhuset, satte mig utanför salen och väntade tjugo i tio (god tid kan tyckas, men tåget kommer in när det kommer in, så jag har inte så mycket att välja på. God tid är ju kanske annars inte det ni oftast brukar förknippa mig med =P ). Tjugo över tio hade det fortfarande inte kommit någon, mer än eh hög doktorander som gått förbi ett par gånger och sett nyfikna ut.

Jag gick ner till kursexpeditionen (i Lund är de så häftiga att inriktningarna har egna expeditioner, utöver de som finns för varje fakultet, eller hur man ska säga. Det var lite rörigt innan jag kom underfund med det), men det var ingen där, för hon satt givetvis i möte, suck. Jag ringde mamma en stund och gnällde av mig lite, sedan gick jag tillbaka till exepeditionen för att se om hon kanske var tillbaka. Det var hon inte, så jag bestämde mig för att skriva ner hennes telefontider och ringa imorgon, men just då kom hon gående, som tur var.

Efter lite rundringning och letande fick hon tillslut tag på lektorn som har kursen (han är jättesöt, han ser ut som jultomten!) oh jag fick pratat med honom. Jag lovade att mejla honom när jag kom hem så att han fick rätt mejladress (för troligen har han skrivit fel någonstans. Jag dubbelkollade nämligen i måndags så att det skulle vara läsligt skrivet) och nu har jag fått samma information som de andra fått. Han lovade mig dessutom muntligen att det blir föreläsning på fredag, så förhoppningsvis ska vi kunna komma igång då.

Ja jösses, så mycket krångel. Jag tycker att jag råkar ut för sånt här oftare än andra. Varför är det så?

Kommentarer
Postat av: Emma

ja, alla letar vi olika saker :D jag själv spanar mest efter kläder/skor.. fast jag absolut inte borde köpa, haha!

2010-11-10 @ 21:53:28
URL: http://emzaans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0