Det här med disciplin

Allvarligt talat. Jag förstår inte riktigt hur jag fungerar ibland. När jag gick och lade mig igår hade jag verkligen intentionen att jag skulle vara superflitig med min bok idag, skriva klart kapitel fyra (det känns så löjligt lite) och kanske hinna korrekutrläsa det också.

Men nu är klockan halv fyra och jag har inte fått gjort ett skit. Inte på boken i alla fall. Jag har spelat TS2. Jag har VVT:at. Jag har lagat mat. Och nu sitter jag och bloggar. En väldigt, väldigt oproduktiv dag och jag blir så irriterad på mig själv! Jag menar, jag VILL ju verkligen ge ut min bok! I det här röriga kaoset som ska föreställa mitt liv just nu så är det det enda som jag vet med säkerhet att jag vill göra. Och jag tycker ju att det ÄR roligt att skriva. Men likväl får jag aldrig tummen ur röven och sätter mig och GÖR det.

Var fan är disciplinen? Och jag trodde någonstans, i min enfald, att det där med att skjuta upp att skriva färdigt saker skulle gå över när jag slutade plugga, men icke! Jag kan ju skylla på att jag fortfarande inte fått min examen, och det är därför som jag fortfarande är kvar i gamla ovanor.

Eller nää... det där tror jag ju inte riktigt på själv. Det är som Nettan sa igår: det är mänskligt att skjuta upp saker man måste göra - oavsett om det är roliga saker eller inte. Så återigen var det bevisat att mänskligheten är obotligt korkad.

Nu ska jag verkligen ta mig i kragen och skriva! Och om jag inte hinner så långt som jag tycker att jag borde hinna idag så får jag väl dra in på något annat: som yogan ikväll. Det borde vara en bra motivation. Wish me luck.

Kommentarer
Postat av: Anonym

men itne kul när det kommer så mycket på en gång :) var jobbigt att gå hem ^^

2010-10-19 @ 18:24:56
URL: http://emzaans.blogg.se/
Postat av: Moonwitch

Vad skriver du för något? Vuxen/barn? Genre?

Blir nyfiken ju...:)

2010-10-19 @ 21:58:08
URL: http://ritamang.blogg.se/moonwitch

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0