Lite tyst

Ja, det har varit lite tyst här, förhållandevis, och det kommer att fortsätta vara så denna veckan och kommande vecka, för jag går in i den sista perioden av språkhistoriakursen. På måndag har jag artikelredovisning. Jag har två artiklar som ska redovisas, den ena handlar om hur latin och grekiska påverkat de nordiska språkens vokabulär och den andra handlar om hur man genom att använda onomastik (namnforskning) kan spåra germanska språks släkt med andra indoeuropeiska språk. Det är intressant. Lite för intressant. Redovisningen ska vara på 15 minuter och mitt material är just nu uppe i nästan 40. Inte bra.

Sedan, tisdagen efter påsk, ska en miniuppsats lämnas in. Jag har bestämt mig för att skriva något om kasussystemet (som fanns i svenskan förr, det är därför vi t.ex. har kvar former som lagom och honom), men jag har inte riktigt lyckats formulera en frågeställning än. Det är inte heller riktigt bra.

Så, ja, det mesta annat hamnar på paus ett tag. Det ska bli skönt när den här kursen är över. Den är intressant, men tidskonsumerande.

Jag lär ju inte hålla mig från bloggen helt och hållet (det gör jag nästan aldrig), men bara så ni vet. Wish me luck!

Kommentarer
Postat av: Miss sunshine

sv: Tack =)

2011-04-13 @ 16:33:51
URL: http://xmisssunshine.blogg.se/
Postat av: Leia ♥

Oj då. :) Då vet du vad som händer i alla fall :)

2011-04-13 @ 16:37:51
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: Rania

ja det är det, tack :) hihi hoppas karaktären var awsome ;D

2011-04-13 @ 17:31:10
URL: http://raniaphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0