30 frågor om tv-serier


Jag gillar listor. Den här lånade jag från Leiden.

(och av någon anledning har formatmallen fått tokfnatt, så jag kan inte redigera inlägget helt och hållet. Det är därför det här står med fetstil).


1. En serie som aldrig borde ha lagts ner?
Svår fråga. Visserligen kan man inte köra en tv-serie i oändlighet (Förhäxad borde t.ex. inte fått en åttonde säsong, även om den förvisso slutade bättre än sjunde säsongen), men Alla älskar Raymond är en serie som definitivt hade överlevt några säsonger till. Tycker jag.

 

2. En serie som du önskar att fler personer tittade på?
Stargate SG-1! Så jag får fler att diskutera den med.

 

3. Favoriten bland de nya serierna för säsongen?
Stargate SG-1. Jag vet, det är ingen ny serie i den bemärkelsen (inte alls faktiskt), men jag har precis börjat titta på den. Från början. Så för mig är den ny.


4. Din favoritserie någonsin?
Förhäxad.

 

5. En serie som du hatar?
Jag är inte så förtjust i The Mentalist eller CSI New York, men jag kan inte direkt påstå att jag hatar dem.

 

6. Ditt favoritavsnitt av din favoritserie?
All Halliwell's Eve, från tredje säsongen av Förhäxad.

 

 

7. Minst favoritavsnitt av favoritserie?
Öh... knepig formulering, men jag antar att det är det avsnitt av Förhäxad som jag tycker sämst om. Jag kan faktiskt inte komma på något.

 

8. En serie som alla borde titta på?
Desperate Housewives.

 

9. Bästa scenen någonsin?
Skitsvår fråga. Jag kan få ner det till två:


1) I Big Bang Theory, säsong två, julavsnittet. Penny har fixat en julklapp åt Sheldon, och han vet inte vad han ska ge henne, eftersom han inte vet hur mycket hennes julklapp till honom är värd. Han köper därför en massa korgar med schampo och tvålar och sånt i olika storlekar och gömmer dem på sitt rum så att han ska kunna ta fram den som "matchar" Pennys present till honom bäst. Penny ger honom en autograf (jag minns inte vems) och Sheldon blir jätteglad och plockar fram alla korgarna. Och ger Penny en kram.

2) Sista scenen i sista säsongen av Cityakuten när Carter tar med Mark Greenes dotter in på akuten för att visa henne hur läkare arbetar (eftersom hon vil bli det) och dörrarna stängs bakom dem.

 


10. En serie som du inte trodde att du skulle gilla men slutade upp med att älska?
Desperate Housewives. Jag hade seriösa aversioner mot den till en början och vägrade se den, och sedan råkade jag se ett avsnitt (det med tornadon) och kom fram till att mina aversioner var lite missriktade, och sedan var jag fast.


11. En serie som gjorde dig besviken?
Anno 1790.

 

12. Ett avsnitt du har sett mer än 5 gånger?
Something wicca this way comes, det allra första avsnittet av Förhäxad.

 

13. Favoritserie från barndomen?
Trasdockorna!

 

14. Manlig favoritkaraktär?
Cole Turner i Förhäxad.

 

15. Kvinnlig favoritkaraktär?
Penny i The Big Bang Theory.

 

16. Guilty pleasure-serier?
Kan faktiskt inte komma på någon.

 

17. Favoritminiserie?
Downtown Abby. Andra kanske inte räknar det som en miniserie, men jag gör det :P

 

18. Favoritserie som började tidigare än 2000?
Förhäxad :P

 

19. Bästa cast?
Desperate Housewives.

 

20. Favoritkyss?
Kommer faktiskt inte på någon. Det finns många bra i många serier, men jag kan inte komma på någon favorit.

 

21. Favoritpar?
Lynette och Tom i Desperate Housewives.

 

22. Favoritserieavslutning?
Det finns många bra här, och jag kan inte välja, så jag skriver upp mina favoriter:
*Föhäxad
*Cityakuten
*Alla älskar Raymond


23. Mest irriterande karaktär?
Kurt i The Big Bang Theory.

 

24. Bästa citat?
Finns många bra, men just nu kan jag inte komma på något.

 

25. En serie som du planerar att titta på (gammal eller ny)?
Cougar Town

 

26. Största OMG-ögonblick?
När Coles ögon vänds och blir svarta och man förstår att han har blivit den nya Källan (Förhäxad)

 

27. Bästa pilotavsnitt?
Ingen aning.

 

28. Första tv-besatthet?
Jag tror det var Skilda världar (Gosh, jag känner mig gammal!)

29. Pågående tv-besatthet?
Desperate Housewives

 

30. Sorgligaste karaktärsdöd?
Rent spontant vill jag säga "Zodor", men han är ju inte med i någon TV-serie, utan i ett helt annat sammanhang. (Vilket kan ni som följt mig ett tag säkert lista ut. Ursäkta spoilern, men det känns väldigt sorgligt... ) Men okej, TV-serie. Hm. Cole, tror jag, när han blir utplånad när han är Källan. Han kommer ju iofs tillbaka igen, men det är sorgligt i alla fall.


Kommentarer
Postat av: Goda frestelser

De är riktigt goda ;)

2011-12-07 @ 16:17:03
URL: http://godafrestelser.blogg.se/
Postat av: Sara

Ja, här är det ingen snö eller is, så här kör de fortfarande för fullt, dock var det säkert ett år sedan jag åkte MC sist :P

2011-12-07 @ 22:38:40
URL: http://aamaziing.blogg.se/
Postat av: yasmine modell mamma och fru

allt bra? kram

2011-12-08 @ 10:47:44
URL: http://yasminegill.blogg.se/
Postat av: yasmine modell mamma och fru

det är kanon myser i soffan hemma bara och tar det lite lungt kraam

2011-12-08 @ 11:06:01
URL: http://yasminegill.blogg.se/
Postat av: caroline

Hon är ett litet charmtroll :D

2011-12-08 @ 18:50:04
URL: http://lovelyc.blogg.se/
Postat av: amanda

fin blogg allt bra ? :)

2011-12-09 @ 00:40:12
URL: http://amandayouseff.blogg.se/
Postat av: Malin Aurora

Håler verkligen med om Förhäxad, himlans bra serie.

2011-12-10 @ 06:27:26
URL: http://vildblommor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0