En liten uppdatering

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag inte uppdaterat bloggen på ett tag. Jag har varit upptagen med att fira jul och nyår. Emil lyckades ta sig från Tingaröd tillslut och ta sig hit. I onsdags åkte han, jag och två kompisar ner till Mälarhusen för att fira Nyår där. Vi har haft några trevliga dagar nere på Österlen med massor av snö, spel (kortspel, brädspel, rollspel) och umgänge. Det var mycket snö där nere, det kan jag lova!

Jag har tagit bilder på det, och jag ska lägga upp dem senare. Tyvärr måste jag meddela att det kanske tar några dagar, eftersom jag från idag och fram till fredag ska sysselsätta mig med att skriva min hemtenta i semantik-kursen. Förmiddagen har jag ägnat åt att sitta och läsa igenom material som jag ska använda till själva tentan. Det är ganska intressant på ett sätt, men jag har en tendens att tycka att saker är tråkiga om det är något som jag måste göra.

Mitt bästa studieknep är att hitta på något kul att göra när man läst fram till ett visst kapitel eller så. När jag läst klart ett kompenidum ska jag göra ett flödesschema till min bok, och sedan klockan sex ikväll (ungefär) ska jag få lov att spela The Sims. Nu känns eftermiddagen inte lika jobbig.

Kommentarer
Postat av: Moonwitch

Kul att höra från dig och önskar dig en god fortsättning på året.

Lycka till med pluggandet...

Kram!

2011-01-04 @ 22:16:12
URL: http://ritamang.blogg.se/moonwitch

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0