Hemma igen

Ja, jag har varit på lite skidsemester, i Åre. Det var trevligt. Åre är alltid trevligt. Vi har haft en jättebra vecka, och det enda som är synd är att det tar ett år (ungefär) tills vi kommer dit igen.

I år har jag varit lite äventyrlig. Jag tog Hummelliften upp till Mörvikshummeln och åkte Pelikansvängen/fallet (minns aldrig vad efterledet är) ner. Det har jag aldrig gjort innan. Jag har åkt ner Svartbergsleden från Skutan och tagit både Lätta Slingan och Hummelbranten ner. Den gången jag hamnade i Hummelbranten var dock av misstag, för jag skulle egentligen åka Pelikanen ner då, men jag åkte fel, haha.

Nu låter det som om jag precis kommit hem, men riktigt så är det inte. Vi kom hem i måndags morse, och sedan bar det av direkt till skolan för min del, eftersom jag hade föreläsning både i måndags och igår, så det är först idag jag hunnit ikapp lite. Min ambition var egentligen att blogga lite där uppe, men det blev inte riktigt så. Vi hade Internet i stugan, men jag hade inte riktigt orken. Det var roligare att åka skidor tills man stupade av trötthet.

Vi hade så otroligt vackert väder också. Sol och klarblå himmel och ungefär fem minusgrader nästan hela veckan.
Helt underbart! Här får ni lite bilder:


Platåkåtan, fotograferad från Fjällgården. Platåkåtan är en backrestaurang, bokstavligt talat, för den ligger mitt i Tottbacken. Det är ett ganska trevligt ställe med förhållandevis låga priser. Fast deras viltskavsgryta var ingen större höjdare.


Worldcup-liftens toppstation, och de tre Snasahögarna i bakgrunden.


Åreskutan, med Totthummeln till vänster och Lillskutan till höger. Fotograferad från Förberget.


Åreskutan igen, också från Förberget. Känns kanske tjatigt med två skutbilder på rad, men jag tycker att det är det vackraste fjället i världen!


Lilla Tyrolen, Åres utan tvekan charmigaste restaurang, belägen på Förberget. Deras Choklad Surprise skojar man inte bort!


Mark & Erik glassar i solen på Kastrullens veranda. Kastrullen är ytterligare en backrestaurang, belägen mellan Högås- och Sadelliften. De fick ett infall av narcissim, så de ringde in mig som fotograf. Jag var en lift bort, men vad gör man inte för sin kära lillebror?


Erik tyckte det var synd att inte jag skulle vara med på en bild, när jag kört till Kastrullen bara för att fotografera dem, så han erbjöd sig att ta en bild på mig också, och det fick han. Lillebror kom också med på ena kanten.
Fotograf: Erik Nilsson


Sadelliften, med Åreskutan i bakgrunden.

Kommentarer
Postat av: Mella

Jättefina bilder!

2011-03-23 @ 20:50:35
Postat av: Matilda Barnboksillustratör

sv: som en fisk.

;)

(hade jag haft ljudblogg hade jag visat.. haha)

2011-03-23 @ 21:35:14
URL: http://www.matildasalmen.com
Postat av: Sara

Så trevligt med skidsemester :)

2011-03-24 @ 08:21:32
URL: http://aamaziing.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Sv: Oh vad skoj :D Då får du ju kika in ;) eller börja träna där. Gerdahallen is aweseom!

2011-03-24 @ 08:34:50
URL: http://fitnessego.blogg.se/
Postat av: Phelicia - konst och foto

sv: Vet inte om jag håller med dig, haha, jag är så barnkär att jag skulle kunna skaffa barn nu utan vidare problem. De enda problemen är väl skola och ekonomi såklart, men jag tycker inte barn blir jobbiga :)

2011-03-24 @ 20:44:08
URL: http://phelicias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0