I skolan

Tihi, första gången jag bloggar från universitetet!

Min föreläsning börjar inte förrän tre (måndagar är så sega!) så jag sitter i SOL-biblioteket och slår ihjäl tid. (SOL står för Språk- och litteraturcentrum, för er som inte vet det). Pappa skulle in till Nova och köpa en födelsedagspresent till mamma, och eftersom han tänkte passa på att äta middag där så åkte jag med honom, så fick jag också middag. Skönt att slippa sitta och vänta på bussen.

Jag tycker ju visserligen att man ska åka kollektivt om man kan, men det är trots allt ungefär en kvart jag behöver sitta och vänta ute på motorvägen, och så roligt är det inte. När det går en bil in åker jag inte buss bara för att.

Egentligen har jag inte så mycket intressant att skriva om. I eftermiddag väntar en föreläsing i Nordisk språkhistoria. Det är en knepig kurs, jag har lite svårt att få grepp om den. Jaja, jag har en doktorsavhandling att läsa klart till nästa vecka, så det är bäst att jag sätter mig med den. Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0