Dä ä bar å åk!

För ungefär en och en halv timme sedan blev jag lite irriterad på mig själv för att jag återigen låtit det gå en hel dag utan att jag jobbat någonting på min bok. Jag menar, jag vill ju bli klar med den någon gång och det blir den inte om jag inte sätter mig och skriver. Jag känner mig inte sådär jättekreativ klockan tio en fredagkväll, men sedan tänkte jag att va fan?! Jag har ju skrivit ner på papper vilka ändringar jag ska göra i kapitel fyra och fem, och det enda jag behöver göra är att skriva in dem. Det är inte så fruktansvärt krävande. Det som kräver hjärnverksamhet är ju liksom redan gjort. Så, jag satte mig vid datorn, öppnade dokumentet och plockade fram mina anteckningar. Och nu kan jag lägga kapitel fyra och fem till handlingarna. När alla kapitel är klara ska jag läsa igenom allting i ett svep innan jag skickar iväg det någonstans, men kapitel fyra och fem är faktiskt helt klara. Det känns fantastiskt skönt!

Kommentarer
Postat av: Mella

You go girl!

2011-09-30 @ 23:40:49
Postat av: linda - drawings, clothes, pictures

sv: candide :) av voltaire :)kram!

2011-10-01 @ 02:12:30
URL: http://lindaaaa.blogg.se/
Postat av: Maria

Bättre att låta boken vila ett tag innan du läser igenom den (Stephen King föreslår 6 veckor i sin bok "att skriva" ), då kan du kolla på den med mer objektiva ögon och lättare göra de ändringar som behövs.

2011-10-01 @ 12:16:22
Postat av: Linn

Maria: Tack för tipset =)

2011-10-04 @ 15:14:51
URL: http://knyttsak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0