It never ends...

Det känns som om den här terminen aldrig tar slut. Det tillkommer hela tiden mer saker att göra, och uttrycker "I've spread myself too thin" har aldrig känts mer passande - det är så mycket att fokusera på, så det är svårt att veta vad som ska göras först, och när jag försöker göra lite av allt samtidigt blir ingenting bra. Igår tentade vi av ordkunskapen, idag väntar omtenta i översättning och på måndag ska syntax-träd (googla) och semantik-uppgiften lämnas in. Sedan, nästa vecka väntar uppsatskomplettering för min del (jag blev inte godkänd eftersom jag skrivit den på mitt sätt och inte på lektorns sätt. Det tycker jag är ett jävla sätt att underkänna någon på). Sen är det, förhoppningsvis, bara Shakespeare-kursen och History of English kvar. Shakespeare tenterar vi av genom att göra en föreställnin (20/1 på Skissernas museeum!) och History of English är en 2000-ordsuppsats som ska in 14 januari, så det är ett tag kvar. Än så länge. Men, men. Det är bara att ta en sak i taget. Först läsa igenom anteckningarna inför tentan, och sedan laga middag, och efter det är det dags att ta sig iväg till tentasalen. Ska passa på att gå inom biblioteket för att leta upp en bok till History-uppsatsen också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0