Julkort 2012

Jag ägnade den lediga dagen åt att göra julkort. Kortskapande för mig handlar mycket om att försöka använda rester av papper och klippark, istället för att köpa nya, och bortsett från designarken jag använt i de två röda korten är det precis vad jag gjort. I de fall där jag minns vem tillverkaren är har jag skrivit det.
 
Knytt med kaka
 


Material:
Röd kortbas, Panduro
Die-cut designpapers - Christmas, Panduro
Hjärta, peel-off
Knytt utklippt från mönstrat papper -  Pixie Labels, Panduro
Guldfärgat glitterlim
 
Jag gjorde så här:
Började med att klista fast pappret på kortbasen, därefter klippte jag ut knyttet och fäste det med 3D-kuddar. Sedan dekorerade jag med hjärta och glitterlim.
 
Tomte vid brevlåda
 
 
Material:
Röd kortbas, Panduro
Die-cut designpapers - Christmas, Panduro
Cirkel, gnuggis
God jul, peel-off
Mus 3D-klistermärke
Tomte-klistermärke, Panduro

Så här gjorde jag:
Jag började med att fästa designarket på kortbasen, sedan gnuggade jag fast cirkeln och fäste "god jul" inuti den. Sist satte jag fast mus- och tomte-klistermärkena.
 
Snöflingor och granar
Material:
Brun kortbas, Panduro
Mönstrat papper med granar
Mönstrat papper med grå snöflingor - Chrismtas Carols, Panduro
Mönstrat papper med bruna snöflingor - Christmas Collection, Sense
Mönstrat papper med vita snöflinor - Winter, Panduro
Cirkel. gnuggis
Klistermärke med julgran

Så här gjorde jag:
Jag började med att mäta ut hur stora kvadrater jag ville ha (jag gjorde dem 6x6 cm, tyckte det var lagom till det här kortet) och sedan limmade jag fast dem på kortbasen. Efter att limmet torkat gnuggade jag fast cirkeln och sedan satte jag på klistermärket.
 
Julkula och jultomte
 
Material:
Brun kortbas, Panduro
Stjärnor och text, peel-offs
Julkula och jultomte, 3D-klistermärken
Velvet Ribbon, självhäftande, Panduro
 
Så här gjorde jag:
Jag började med att mäta upp bandet och trycka fast det. Därefter tog jag loss stjärnorna och satte fast dem. Det var väldigt pilligt, så jag tog en pincett till hjälp. Sedan fäste jag texten och klistermärkena.
 
 
'tis the season
 
 
Material:
Blå kortbas med fönster, Panduro
Text, gnuggis
Julkula, klistermärke
Royal Coat, dimensional magic
Hus, die-cut - Winter Collection, Sense
Vit Soufflé-penna, Sakura
Silvrig GellyRoll, Sakura
 
Så här gjorde jag:
Först mätte placeradejag huset så att lagom mycket skulle synas genom fönstret. Jag markerade med en blyerstpenna och limmade fast det, sedn suddade jag bort blyertsstrecken. Därefter gnuggade jag fast texten på framsidan och satte på klistermärket. Sist målade jag både runt huset och de två ramarna runt fönstret och gjorde istappar med hjälp av royal coat.

 

 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Månstråle

Otroligt vackra :) Ska försöka hinna med det själv till nästa jul, så mycket roligare att både skicka och få.
Förresten, har för mig att du brukade vara på svenska wiccas forum och då kanske du sett att det är helt nerspammat nu för tiden. Någon driftig själ har nu skapat ett nytt wiccaforum på www.svenskawicca.se. Kika gärna in :)

Svar: Ja, det stämmer, jag hängde där ganska mycket innan. Tack för tipset =)
Knyttsak

2013-01-10 @ 19:09:01
URL: http://moonbeam67.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0