Bästa böckerna 2011

De böcker jag läst som jag tyckte allra bäst om år 2011. De står inte efter personliga preferenser, utan efter i vilken ordning de läster (på ett ungefär).

  • I Söderhavet - Robert Louis Stevenson
  • Imperiets dotter 2: Maras hämnd - Raymond E. Feist & Janny Wurts
  • Man är vad man heter - Charlotte Hagström
  • Om jag kunde drömma - Stephenie Meyer (ljudbok uppläst av Mirja Turestedt)
  • När jag hör din röst - Stephenie Meyer (ljudbok uppläst av Mirja Turestedt)
  • Ljudet av ditt hjärta - Stephene Meyer (ljudbok uppläst av Mirja Turestedt)
  • Alvklingan - Nick Perumov
  • Vampyrens märke - P. C. Cast & Kristin Cast
  • Mosca Mye och de bannlysta böckerna - Frances Hardinge
  • Muminpappans bravader - Tove Jansson
  • Så länge vi båda andas - Stephenie Meyer (ljudbok uppläst av Mirja Turestedt)
  • Angelologi - Danielle Trussoni
  • Rapsbaggarna - Karin Brunk Holmqvist (ljudbok uppläst av Stefan Sauk)
  • Urchin of the Riding Stars - I. M. McAllister
  • De andra sagornas bok - Emma Lundqvist (ljudbok uppläst av Lisa Jansson)
  • Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann - Jonas Jonasson
  • Skriv på! - Elizabeth George
  • Fiender Överallt - Richard A. Clarke
  • Breven från jultomten - J. R. R. Tolkien
  • Vägen till Jerusalem - Jan Guillou
  • Julgröten - Sven Nordquist

 


Kommentarer
Postat av: Carol

Kul att äntligen se dig skriva igen! Hoppas allt är bra med dig!

2012-01-26 @ 08:23:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0