Utmaning 1

Jag har blivit dubbelt utmanad, samma typ, men olika frågor, så vi tar dem i två olika inlägg. Den första utmaningen kom från Korpöga:

Reglerna för den här utmaningen är: svara på elva frågor, skapa elva nya frågor och sedan utmana elva andra bloggare. Eftersom jag blivit dubbelt utmanad har jag ingen lust att skapa 22 frågor och utmana 22 bloggare, så jag nöjer mig med en, men det tar vi i nästa inlägg.

Frågorna från Korpöga, alltså:

1. På grund av min blogg måste jag ju fråga: favorit val/delfin?
Svårt. Vet inte om jag har någon favorit. Fast späckhuggare är coola. Men egentligen gillar jag mest ugglor.

2. Favorithögtid?
Jul! Eller midsommar. Svårt val. Men okej. Jag väljer jul. Jag gillar att slå in julklappar.

3. Samlar du på något?
Böcker.

4. Om du skrev en självbiografi, vad skulle den då heta?
"Tig och lid", enligt vad som framkom av en diskussion igår :P

5. Om du fick välja en saga, vilken skulle du då helst delta i?
Twilight :D

6. Om du vore ett djur, vilket skulle du då vara?
En uggla.

7. Vilka språk kan du tala?
Svenska och engelska flytande, tyska, spanska och latin lite grann.

8. Vilka länder har du besökt?
Sverige, Danmark, Norge, Grekland, Spaninen, England, Irland, Tjeckien.

9. Om du var en frukt, vilken skulle du då vara?
Bappelsin!

10. Bästa eller roligaste reklamfilmen?
Icas brukar vara bra.

11. Världens bästa citat är?
"Few things can be pleasanter than riding a reliable broomstick through a moony autumn night. It is best of all when home is at the end of the journey". (från Spell Me A Witch av Barbara Willard"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0