Utmaning 2

Och så tar vi den andra utmaningen, som kom från Moonwitch:

(samma regler som i förra inlägget)

1. En bok som gjort stort intryck på dig
Oj, det finns många... men jag tar "Den väntade" av Kathleen McGowan, även om det inte är den bästa bok jag läst så blev jag väldigt berörd av den.

2. En film som fått dig att skratta
"På andra sidan häckan".

3. En sång du aldrig glömmer
"Nånting större" av Lars Winnebäck

4. Favoritblomma/växt
Förgätmigej

5. Drömboende
Jag vet inte. Jag letar fortfarande.

6. Favoritrestaurang
Pio i Halmstad.

7. Drömsemester
Nej, det tror jag att jag behåller för mig själv.

8. Favoritdoft
Apelsin

9. Något du inte skulle kunna leva utan
Papper och penna. Datorn kan jag faktiskt klara mig utan, och jag kan leva utan böcker, men om jag inte fick möjlighet att skriva skulle jag nog bli galen, faktiskt.

10. En historisk händelse eller era du skulle velat uppleva/leva under
Det finns så många... men snapphanetiden har alltid intresserat mig.

11. Om du fick byta liv med en kändis, vem skulle det vara?
Jag vill inte byta liv med en kändis. Men okej då. Kristen Stewart, bara för att jag drömde om Tyler Lautner för ett tag sedan :P

Så, nu utmanar jag elva andra att svara på elva följande frågor (och i sin tur utmana elva andra med elva nya frågor o.s.v.)

1. Om du fick välja att vara en karaktär i en bok, vem skulle du välja då?
2. Klänning eller shorts?
3. Jul eller midsommar?
4. Bästa musikal som någonsin gjorts?
5. Favoritdatorspel?
6. En stad du skulle vilja besöka.
7. Vampyr eller varulv?
8. Om du fick välja tre saker att plantera i din trädgård, vad skulle du välja då?
9. Vad skulle du ta med dig till en öde ö?
10. Vem skulle du tar med dig till en öde ö?
11. Vilken är världens vackraste plats?

Jag utmanar:
1. Gia
2. Matilda
3. Alexandra
4. Holly
5. Lilitha
6. Nevnarien
7. Linda
8. Phelicia
9. Leia
10. Lorena
11. Sara

Kommentarer
Postat av: Sara

Åh vad kul! :) Jag svarar på frågorna här :)



1. Hmm, finns ju så många bra böcker med många karaktärer jag ibland "önskar" att jag var, men just nu säger jag Sookie Stackhouse. Älskar böckerna om henne och hon är en sådan grym kvinna med skinn på näsan, och att kunna höra folks tankar skulle vara kul att testa på för ett tag ;)



2. Jag är ett klänningsfreak!!! Även om jag ofta bär shorts också på sommaren :)



3. Jul! Julen är alltid så mysig och hela släkten samlas, Kalle Anka, god mat och hela den biten. Är ju en sommarmänniska, men just midsommar brukar alltid regna och jag brukar jobba ;)



4. Jag har bara sett musikalerna Mamma Mia och The Lion King på riktigt (inte filmversion alltså), och The Lion King gav ju rysningar ända in i själen!



5. Betapet ;)



6. Men jesus så svår fråga, finns ju tusentals olika städer jag vill besöka! Just nu ligger Rio de Janeiro högt uppe på "vill-besöka-listan" :)



7. Vampyr, det verkar lite coolare ;)



8. Lätt ett mangoträd eftersom det är min favoritfrukt, sedan hade ananas inte varit fel, och om det funnits pengaträd hade jag planterat ett sådant också! :)



9. Solkräm, bra böcker, musik, datorn och en vattenflaska! :)



10. Svårt om jag bara får välja en person, men pojkvännen och jag reser ju mycket ihop, så han skulle få hänga med till en öde ö också :)



11. Har besökt så många vackra, underbara platser, men Hawaii är paradiset på jorden, av de platser jag besökt i alla fall :) Otroligt vackert, med massa natur, klarblått vatten, vita stränder och i havet finns stora sköldpaddor och vilda delfiner att simma med. Bättre än så blir det inte!:)

2012-05-22 @ 20:58:03
URL: http://aamaziing.blogg.se/
Postat av: Elin [ n e v n a r i e n ]

Få se om jag antar utmaningen, har inte gjort en på flera år nu ;) Men Snapphanetiden är verkligen spännande! Kollade på den svenska serien som handlade om den tiden i helgen. Dock skulle jag aldrig våga leva då.. haha. :)

2012-05-24 @ 07:30:40
URL: http://nevnarien.se/
Postat av: Matilda svarar

Tack för utmaningen, brukar dock inte hinna med utmaningar riktigt, men får se! Tack ändå! :)

2012-05-28 @ 21:57:50
URL: http://www.matildasalmen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0