Vårttermin

Först ska Emil upp jättetidigt, för han ska på lajv utan mig. (Jag vill också lajva, men jag känner inte för att åka på Mel'Ora, för det verkar inte roligt. Mupp.)

Och sedan ska jag tvätta. När jag ska ner i tvättstugan andra gången har någon kålrot redan varit där och tagit min tvätt ur maskinen och in i torktumlaren. Schysst, men problmet är att där vr några kjolar och annat som inte tål torktumling och definitivt inte i 60 grader. Nåja, de verkar inte ha krympt och jag är glad att jag inte hade med några linnekläder i tvätten. Jag skrev en lapp och satte upp på tvättmaskinen, och skrev under med namn och lägenhetsnummer och sådär, men personen har inte hört av sig. Lite dålig stil, men jaja.

Jag läntar tills jag och Emil får tag på en vettig lägenhet och kan flytta ifrån studentområdet. Må så vara att jag är student, men jag tillhör den där skaran som städar efter mig i tvättstugan och som inte spyr i trapphuset eller spelar hög musik tills jättesent på onsdagkvällarna, eftersom torsdagar brukar innebära skola. I synnerhet om man har föreläsning för Bertil Westberg :P

Hur som helst, resten av dagen kommer att innebära plugga och städa. Jag är inte alls motiverad till något av det, för jag är trött och har ont i huvudet, vilket beror på att jag sover för lite. Jag måste defivintivt se över mina sovvanor. Tänker Emil göra det till en vana att gå upp klockan fem på morgonen får jag göra det till en vana att gå och lägga mig halv tio istället för halv tolv. Det låter hälsosamt. Jag tycker Emil borde ha ett jobb närmare Halmstad *sucka*

Om ungefär en halvtimme har jag lovat att spela upphöjning med Isola. Kul med fler blåa systrar. Synd att jag inte har tillgång till det forumet längre =/

Egentligen borde jag inte rollspela, men eftersom resten av dagen är så tråk så tycker jag att jag förtjänar det.

Imorgon ska jag hem till mamma och pappa en vända. Jag känner inte för det heller egentligen. Skolan började i måndags och redan känns det som om tiden inte räcker till *suck*

Aikidon igår var i alla fall rolig. Jag börjar komma igång igen och jag börjar uppskatta Johans träningspass allt mer. Och jag är fortfarande nästan obestridd mästare i Shiho-nage :D Dessutom är jag med på affischerna, som är lite feltryckta (det står vårt-termin på dem *asg*) och i morse låg jag och roade mig med att tänka ut 20 galna ställen att sätta upp dem på. Jag ska skriva ut dem när jag är hemma i helgen, för pappa har en laserskrivare som man kan skriva ut gratis på (till skillnad från skolans puckade system. Vi hatar studentkåren, oh yes we do. Sauron ser dig).

Nej, här blir inga barn gjorda. Och inga badrum städade. Jag tänkte dyka upp på HUG ikväll, så det är lika bra att jag sätter igång med allt tråkgöra så jag kan roa mig ikväll sen.

**************************************

Okej, jag är dålig. Klockan är fem över åtta på kvällen och det enda jag har åstadkommit idag är:

*Tvättat
*Spelat upphöjning med Isola
*Lagat middag
*Ätit middag
*Pratat med Ida i telefon
*Städat badrummet

I den ordningen. Lägenheten är inte städad, tågbiljetten är inte bokad, golvet är inte dammsugad och kvällsmaten är varken påbörjad eller äten. Kurslitteraturen ska vi inte ens prata om.

Idag har jag helt enkelt inte haft lust. Med nånting. Jag känner mig ensam. Jag har fått ungefär en halvtimmes telefontid med Ida (vilket visserligen var väldigt trevligt) och tio minuter med Emil, fördelade på två samtal. Jag hatar när han är på lajv utan mig (det borde definitivt finnas husregler för sånt - han ska inte få åka iväg och ha roligt när inte jag gör det), mest för att det inte går att få tag på honom. Mupp. Ensamhet passar mig inte. Det är så tråkigt att laga mat när det inte finns någon som ska äta den mer än jag. Det är tråkigt att laga mat åt sig själv.

Nej, jag får väl leta upp något ätbart som inte kräver så mycket energi, för någon sådan har jag ingen.

Men Ida är underbar i vilket fall som helst *kramar på*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0