Nordmark-förberedelser

Jag och Emil var nere på stan igår och köpte prylar på Panduro till lajvet. Lite smycken, penslar, textilfärg och annat sånt skoj. Jag hittade också ett par lajviga skor på rea, 170 spänn. Bild kommer kanske senare, om jag orkar.

Vi fick dock inte arbetat så mycket igår, vi åt middag, sov middag, tramsade oss med varandra (vi behöver göra sånt ibland också, det är bra för hälsan) och sedan var det dags att äta kvällsmat och gå till Petter för att spela rollspel.

Idag har vi dock fått mer gjort. Fanan är just nu nere i köket och blir målad, min kjortel är utklippt och sicksackad och jag håller just nu på att sy ihop fodret med yttertyget i rocken. Det tar lite tid, men vi är igång i alla fall. Emil bygger en svärdskida åt mig =)

Dock får jag klara mig med den rustning jag har, för det finns inte tillräckligt mycket läder kvar för att bygga ett nytt harnesk. Det harnesk och de armskenor jag har är inte speciellt mörkeralviska, men det finns inte mycket att göra åt det.

David har meddelat att han kommer, Ida har meddelat att hon inte kommer. Vi har en ceremoni att förbereda också och jag måste övertala Patrich att den ska göras på vårt vis inte på hans. Ska jag genomföra den ska den vara på sindarin, inte på svenska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0