Att gå och lägga sig i tid - eller otid, beroende på hur man ser det!

Varför är jag fortfarande uppe? Jag skulle ju gått och lagt mig för typ en timme sedan? I synnerhet med tanke på att jag börjar tidigt imorgon *mutter*

Jag har för övrigt funderat en del kring relativitetsteorin, vilket är vad fysiken i skolan handlar om just nu. Det är väldigt, väldigt intressant när man sätter sig in lite djupare i det och det leder till en hel del andra funderingar, sådana som brukar vara ganska intressanta att disskutera med Petter (och som brukar spåra ur efter sådär 40 minuter =P).

*Om jag åkte till en annan galax, skulle tiden gå lika fort då? Jag skulle antagligen tycka att den gjorde det, men frågan är hur min tid skulle vara i förhållande till jordens tid och i förhållande till den andra planetens tid.

*Om tvillingarna i tvillingparadoxen inte är överens om att det är den "bortreste" som accelererat, har ingen av dem rest iväg då?

*Om man kommer tillbaka efter att ha rest jättefort i rymden (och således "tjänat in" några år), tar de åren ut sig när man kommer tillbaka igen då, ungefär som när man åker till England, som ligger efter vår tidszon, och sedan åker hem till Sverige igen? Om man skulle stanna i England för resten av livet, fortsätter man att vara en timme yngre då, i förhållande till alla som bor i Sverige?

*Om jag kommer försent till en lektion enligt lärarens tidsreferenssystem, men kommer i tid enligt mitt referenssystem, kommer jag fortfarande försent då?

*Om jag ställer en massa dumma frågor när klockan är över tio på kvällen, är det dags att gå och lägga sig då? (Svar: Ja! fast frågorna är likväl intressanta att filurera över.)

BTW, jag har läst ut sista delen i Sisters of the Sun nu (Sun Witch, Moon witch och Star Witch, av Linda Winstead Jones), så jag behöver något nytt att läsa.  Har ni några tips?

Kommentarer
Postat av: Vronkan

Du borde verkligen gå och lägga dig ;)

2009-04-21 @ 23:09:26
URL: http://jvil.blogg.se/
Postat av: Vronkan

sv;

Tjaaa.. "Mitt liv som Linn" står det på din header...så vad ska jag annars kalla dig? :D



Mulan är faktiskt en av få Disneyklassiker jag ej sett.. Men den står fint i hyllan. :)

2009-04-22 @ 22:55:52
URL: http://jvil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0