Funktionen från helvetet

Derivata är lutningen på funktionen från helvetet. I synnerhet (eller egentligen framför allt) när man kommer till derivatan av trigonometriska funktioner. Det går inte alls och jag förstår ingenting och känner mig jättekorkad. Emil har lovat att vi ska derivera i helgen. Suck.

Bortsett från det är det en bra dag. Nybakade bullar i morse också, och jag har inga fler lektioner resten av veckan, tjoho!!! På fysiken idag såg jag en väldigt intressant film om strängteorin och ikväll ska jag spela rollspel :)


Idag gjorde jag en liten variant av dem, jag lade på rosmarin och salt - hur gott som helst!

Kommentarer
Postat av: Vronkan

Men fyyyy. Jag har läst MaC två ggr. Klarat den med nöd och näppe båda gångerna. MaA - inga problem. MaB - inga problem. MaD - inga problem. Men fy fan för den jävla derivatan.

2009-04-28 @ 21:07:15
URL: http://jvil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0