Jag har blivit så klarsynt

...med mina nya glasögon, tihi. Jag har haft dem i ungefär en månad, jag har bara inte laddat upp en bild på dem än. Häromdagen i skolan upptäckte jag vilken skillnad de faktisk gör. Jag tyckte att texten på tavlan såg lite suddig ut och insåg att det berodde på att jag glömt ta på mig glasögonen!



Just nu väntar jag på att vattnet på spisen ska koka, så att jag får frukost. Som ni säkert redan vet åker jag och Emil till Åre på lördag (det är imorgon!) så vi försöker göra gång på alla färskvaror vi har hemma. Brödet tog slut igår. Det finns inga djupa tallrikar rena och jag orkar inte diska, så därför kan jag inte göra gröt. Istället blir det ägg och yoghurt till frukost (yorhurt kan man äta ur glas). Och te, givetvis. Vilken kombo :P

Vi spelade rollspel väldigt sent igår, och det känns idag (därav den sena frukosten), men vi hade roligt. Jag tog en del bilder så jag tänkte skriva ett inlägg om det senare.

Dagen ska för övrigt ägnas åt att tvätta, packa, städa, vattna blommor och plugga. Vi får se hur mycket som hinns med. Jag skulle verkligen behöva plugga lite, så att jag slipper släpa med mig alla block och böcker till Norrland. Jag ska med andra ord försöka vara effektiv! Ja. Lycka till Linn!


Kommentarer
Postat av: Tess trött tokig morsa

ja gör det vore jätte kul :)

2009-04-03 @ 12:13:46
URL: http://misstessan82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0