Godsaker!

Nu är jag trött. Jag har stått i köket i nästan fyra timmar. Jag åstadkom min vanliga vaniljkola (måste dock säga att den blev ovanligt god i år!), valnötskola, hasselnötstryffel, lasange och pepparkaksdeg som ligger i kylen och väntar på att det ska bli morgon.

Jag fick väldigt mycket smält blockchoklad över när jag gjort tryffeln, så jag blandade i lite kryddor (nejlika, kanel, ingefära och cayennepeppar), hällde upp allting på en folieklädd bricka, strödde över citrusströssel och ställde in det i kylen. Vi får se om det blev bra eller inte.

Nu ska jag gå och lägga mig och läsa. Thud! av Terry Pratchett är det som ligger på sängbordet just nu. Jag har fortfarande inte bestämt mig för om jag tycker om den eller inte. Eller, jag menar, det är ju Pratchett, så givetvis är det en bra bok, men jag har inte bestämt mig för om den är ovanligt bra eller bara bra. Ni fattar va? (Jag har lekt köksslav, jag får vara förvirrande då!) Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0