Satans påfund

Tentor och McAfee är satans påfund (och jag börjar bli övertygad om att mellanöstern är det också, men det är en annan sak).

Tentan på fredag skapar en tentaångest som är allt annat än hälsosam. Jag pendlar mellan att känna "klart jag fixar den" och "det kommer att gå åt helvete". Men vi skriver inte i Klarasalen den här gången i alla fall, alltid något.

Utan datavirus hade inga antivirusprogram behövt, och då hade jag inte haft McAfee installerat. Fortsätter det lagga ner min dator såhär tänker jag radera skiten och ominstallera Norton. Må så vara att det konstade pengar, men det fungerade i alla fall.

Och så var det mellanöstern ja. Jag är övertygad om att Satan gjorde där vad Crowley gjorde med telefonbolaget. Det är den perfekta planen! Ni som har läst Goda Omen förstår vad jag anspelar på. Ni som inte läst Goda Omen (Pratchett & Gaiman) borde göra det, för jag tänker inte förklara närmare här vad jag menar, utan gå och spela TS istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0