Anpassning till verkligheten

Vi börja så sakta skapa våra nya vardagsrutiner. Det blir en liten omställning, när man helt plötligt går från att ha fyra armar i ett hus till att ha tre. Just nu går mycket tid åt att komma på saker att göra. Har ni tips på vad man kan göra med en hand som inte innebär att sitta vid datorn eller framför tv:n tas det tacksamt emot! Vi planerar att ta oss upp till Galgberget någon dag och gå på museet där, och så spelas det en hel del spel, men det blir lite enformigt i längden.

Medan Emils arm sakta börjar läka ägnar jag mig åt att börja planera nästa lajv, vilket blir Abderon. Slutglitigt besked om i fall vi åker eller inte tas ikväll, när Eä kommit hem och jag hunnit prata ordentligt med henne. Som det ser ut nu åker vi utan Emil. Jag lovade Eä att åka med henne om hon verkligen ville åka, eftersom det var jag som började dra i det från början...

Det är dock svårt att börja tagga sig till ett nytt lajv när det förra slutade som det gjorde. Men i vilket fall som, ska vi ill Abderon så måste Petter ha en rock färdigsydd och jag behöver ha en rustning färdig. Det är vad jag ska försöka ägna mig åt idag, med andra ord. Hur som helst vill Petter ha sin rock och jag vill ha en snygg rustning även om nu inte Abderon blir av. Det är ett tidsfördriv :P

Kommentarer
Postat av: Nettan

Med en arm kan man: dammsuga, tvätta kläder, dammtorka, laga mat (i viss mån), bädda sängen, städa badrummet, skura golvet. Man kan göra massor lika väl med en arm som med två. Det hela handlar nog mer om motivation och viljan att faktiskt göra det ;)

2009-07-14 @ 12:06:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0