Hemma igen

Egentligen kom jag hem igår, men då var jag så trött så jag orkade inte göra så mycket. Packa upp, duscha, beställa pizza och sova, ungefär. Jag gjorde misstaget att titta på tv igår och jag var så trött att jag somnade på soffan och vaknade till igen vid halv fyra. Idag känner jag mig bara allmänt seg, och så har jag ont i halsen. Jag intalar mig själv att det bara är trötthet och att inte någon från Silfverpilarnas följe smittat mig med förkylning. Tror dock att jag ska boosta med Echinagard bara i fall att.

Lajvet var bra. Jag har varit på bättre lajv (förra Abderon t.ex) men jag har varit på betydligt sämre lajv också. Överlag var det bra. Jag är dock besviken på värdshusets mat där i princip allting var överkryddat så det bara smakade starkt. Jag är också besviken på vissa personers brist på tid och engangemang att sätta sig in i lajvvärlden och bilda sig en ordentligt uppfattning om hur rollen bör agera i olika sammanhang och att de inte tog sig tid att lägga ner lite omsorg på sin personliga utrustning, vilket gjorde att ett par personer rent ut sagt såg för jävliga ut. Ni som gjorde det inlajv är ju en sak - ni hade ju lagt tid på att faktiskt göra det. Att ha reflexer på skorna är t.ex. en sådan sak... killar som spelar tjejer och tjejer som spelar killar har jag också svårt för. Jag har hittills inte stött på någon som kunnat göra det på ett övertygande sätt, och det här lajvet var inget undantag.

Jaja, nu gnäller jag, men jag är trött och det brukar vara så då. När jag kommer hem från ett lajv gnäller jag på allt som var dåligt, men efter en vecka eller så har det försvunnit och då minns man bara de bra sakerna. Den stämmningsfulla scenen nere vid sjön sista kvällen till exempel, så jag som representant för In Ferothi undertecknade fredsfördraget (som var en del av huvudintrigen) i hemlighet tillsammans med Silfverpilarna och Törnhjärtas representanter. Stjärnklart, levande ljus och lackdoft - stämning! Tack för det!

Om några dagar ska jag skriva ett mer utförligt inlägg om vad som hände. Nu ska jag leta upp någonting att äta.

Kommentarer
Postat av: Milly

God morgon på dig!

Hoppas att du får en underbar dag!



Allt bra med dig?

Kram ♥

2009-07-28 @ 11:08:47
URL: http://memilly.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0