Att vi kan!

Jag klarade fysikprovet med marginal. Jag är godkänd i alla kurser som vi avslutat hitills det här året. Nästa torsdag skriver vi det sista mitterminsprovet. Efter det är 3/4 av det här året avklarat.

För ett år sedan började jag fundera på vad jag verkligen ville göra. Det tog ungefär en månad innan jag bestämde mig för att söka (sista anmälningsdagen!) och ytterliggare någon vecka innan jag faktiskt bestämt mig för att det var en bra idé att göra något annat ett år.

För ett år sedan var det en otrolig tanke att jag över huvud taget skulle läsa mer matte i mitt liv. Om en vecka har jag mitterminsprov i matte d.

Det har varit lite uppförsbacke, men det är bättre så. Jag anstränger mig mer då, och det känns bättre när man väl klarat av det. Jag känner mig stolt över mig själv, riktigt stolt.

Vi hade informationsmöte i dag om vilka program vi är garanterade plats till och sådär. Lotta frågade vår studierektor om man behövde vara supergeni för att klara av utbildningarna. Han svarade att det räckte med att man var ambitiös och var beredd på att lägga ner ungefär 40 timmar/vecka på studierna.

V har klarat av det såhär långt. Varför skulle vi då inte kunna klara det hela vägen till en ingenjörsexamen? Och har vi klarat det så här långt, då klarar vi nog att gå hur långt som helst. Så känns det just nu, och det känns bra. Riktigt, riktigt bra.

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej, såg för sent att du skrivit på msn.. Nej jag uppdaterade aldrig bloggen o fick av nån anledning över 100 läsare/dag o många besvikna kommentarer så då la jag ner.. orka liksom.. men vad är det som händer i ditt liv? pluggar du till inegnjör nu? Hänger inte riktigt med, var ett tag sen jag läste här..

2009-03-13 @ 23:19:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0