Förföljd av Tesla

Det är helg, och som regel brukar jag inte plugga på helgerna. Egentligen borde jag plugga fysik, men idag är det faktiskt lågprioiterat. Jag behöver göra annat än att bara plugga också, tänker jag.

Likväl, jag bläddrar i ett oläst nummer av Nemi-tidningen, och i krönikan står det om - just det - ingen mindre än Nikola Tesla. Den delen av fysiken jag borde plugga handlar om generatorer, växelström och magetisk flödestäthet. Tesla var den som tog fram växelströmmen och det är hans namn som blivit enheten för magnetsik flödestäthet. Jag ser hinten. Det är visserligen inte så illa - det är inte alla som blir hintade av en snubbe som varit död i sådär 60 år ;)

Vi spelade rollspel igår - första speltillfället på nya äventyret i Hazela-kampanjen (den som jag håller på att skriva en bok om).  Det var väldigt trevligt och rollspel känns roligt igen. Det är bra. Det är ett sundhetstecken :P

Faktum är att vi ska spela ikväll igen. Jag och Emil åker till Åre nästa helg, och sedan är vi borta hela påskveckan, vilket betyder att det är två helger som vi inte kan spela. Undantagsvis spelar vi alltså en söndag. Även om jag vet att jag kommer vara extra seg imorgon (för givetvis slutar vi aldrig vid tio även om vi borde) så vet jag att det är värt det. Åtminstone den här gången. Hazela har en riddarslyngel att sätta på plats, haha.

Dagen ska jag för övrigt ägna åt att pyssla lite. Jag ska göra ett kort till mamma (som fyller år nästa vecka), och sätta ihop den där ägg-satsen jag köpte på Panduro för ett tag sedan. Eftersom det var ett tag sedan jag spelade The Sims ska jag försöka hinna med det också, och stryka tvätt. Sedan är det ju som sagt det där med Tesla också...först och främst ska jag dock ägna lite tid åt att uppdatera hemsidan för lajvet jag ska arrangera i maj. Texten om kristendomen och paganismen ska upp, och idag är det prio ett.

Det ser med andra ord ut att bli en fullspäckad söndag, men jag gillar att vara sysselsatt. I synnerhet med saker som inte rör skolan jämt och ständigt.

Jag kommer säkerligen att blogga mera under dagen. Stay tuned!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0