Utan ansvar

Igår lämnade jag ifrån mig ansvaret för dekorgruppen. Halmstadspexet får hitta någon ny ansvarig. Jag tycker inte det är okej att man med nio veckor kvar till premiären fortfarande inte har satt en budget. Enligt spexets ordförande finns det tydligen en budget sedan en lång tid tillbaka. Ännu mer illa då att vi inte fått den. Jag pratade med ekonomiansvarige förra helgen, och han sade att det inte fanns någon än...det är bra att styrelsen kommunicerar med varandra.

Jag tycker också det är fruktansvärt dåligt att man ber en grupp flytta en inbokad arbetsdag för att det ska vara en fest i lokalen (som redan blivit flyttad en gång). Jag påpekade vänligt men bestämt att vi bokat lokalen först, men fick ett svar som klart antydde "fest går före dekor."

Redan när jag blev utsedd till ansvarig sade jag att jag inte skulle kunna speciellt många helger. Ingen verkade tycka det var något problem - "vi kan samsas om att ha nycklarna" hette det. Igår fick jag nästintill en utskällning när jag talade om att jag inte kunde alla helger. Tydligen var det inte alls okej längre.

Det största problemet är egentligen att det här inte är något nytt problem i spexet. Det var dålig stämningen och en "vi mot skådisarna"-känsla redan under Gustav III och På spaning i stan. Spexet skulle kunna vara en så otroligt underbar förening om allting fungerade, men det gör det inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0