Nummer 21 till 25

Ukraina: Svetlana Loboda - Be my valentine (Anti-crisis girls)
Jag erkänner - jag blir lite småkär i hennes kostym. Jag tycker det är kul att det för ovanlighetens skulle inte är kvinnliga dansare med lite kläder som springer runt och porrar sig på scenen :P Kvinnor som trummar är dessutom riktigt coolt. Även den här låten tycker jag om ju mer jag hör den. Där är fart i den!

Rumänien: Elena - The Balkan Girls
Lite i stil med förra låten, fast inte riktigt lika tung. Dansarna har snyggare kostymer och koregorafin är lite mer enhetlig. De påminner om nymfer (och då menar jag givetvis sagovarelserna). Den låter lite mesigare nu än i semin, men jag tror det beror mest på att den är efter Ukraina, och i det här fallet är det kanske inte speciellt tacksamt :P

England: Jade Ewen - My time
Den här låten har jag sett fram emot att få höra i sin helhet. Jag menar, Lloyd Webber (!) som för övrigt sitter bakom flygeln själv. Jag älskar den här låten! Hon sjunger fantastiskt bra och jag får lika mycket gåshud som under Malenas nummer, och då vet man att det är bra. Riktigt, riktigt bra!

Finland: Waldo´s people - Lose Control
Eurotechno, och som sådan är den oväntat bra. Jag diggar dansarna med facklor. Fast jag saknar den finska hårdrocken ;)

Spaninen: Soraya - El noche es para mi
Så det var i den här halvan av startfältet alla upptempolåtarna hamnat! Jag började ju nästan tro att det bara skulle vara ballader. Ett bra avslut på en final som är den bästa på länge. JDet speglar den svenska uttagningen ganska bra.

Och nu är det dags att rösta!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0