Städa lägenheten

Jag tror på självbekräftelse och självhävdelse. Det är så man får saker och ting gjort. Därför tänkte jag lägga upp några bilder på hur det ser ut här hemma just nu, och när jag är färdig kan jag ta bilder och lägga upp dem så att ni får se hur fint det blev. Det är så man motiverar sig till att städa. Bra va?


Vårt sovrum


Sovrummet igen. Notera blomkrukan i fönstret.


Ifall ni inte såg ordentligt i förra bilden. Den står på sne. Troligen har jag råkat ställa den på den lilla porslinsgrodan när jag öppnade och vädrade i morse. Otroligt nog står den så pass stadigt att den inte ramlat ner! Än.


Vårt vardagsrum. Emil har en idé om att det är fint med en papplåda med svart insida som rumshöjare (eller också är han bara lat och tycker  att jag ska plocka undan efter hans figursprejning. Det var visserligen mina figurer i lådan också, men det hör inte hit). Tror ni att han kan sälja den idén till nån inredningsbloggare? :P


Vårt vardagsrum igen. Min fina balklänning hänger över strykbrädan i väntan på att tas om hand (kemtvättats, crap!) efter helgens eskapader - 150årsfest i Tingaröd.


Vårt pysselrum, tillika datorrum. Titta på bordet, så syns det att jag tentapluggat :P


Vår hall, med kökssoffan jag fått av mormor (som fanns när mamma var liten!), min ouppackade nescesär och mina fina flufftofflor med klor längst upp i bild, inne vid byrån i sovrummet.


Kökssoffan och ett gäng skor. Tre av paren är Emils.


Köket. Tack och lov för att det finns diskmaskin!


Köket igen. Böckerna på bordet är piratböcker! Den översta är rollspelet Pirates of the Spanish Main, och den undre är en fin bok som heter Pirater, kort och gott.


Vårt minimala badrum. Det är verkligen inte myckte större än såhär. Badrummet i min studentlägenhet var större än det här. Dessutom fanns där en handdukstork.


Yeah! Jag gillar inte att städa. Jag ser såhär butter ut då. Mensvärken spelar nog en viss roll i det hela också, tror jag.


Kolla, jag modebloggar! Dagens outfit: snygg rödd tröja med Spykens logga på ryggen, barfota och pyjamasbyxor. Bra städkläder. De snygga flufftofflorna har lyckats smyga sig in på en bild till.

Hej hopp. Ni vet vad jag kommer att sysselsätta mig med de kommande timmarna :P




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0