"Va? Fick Norge poäng?!"

"Åh kolla. Sverige fick fyra poäng av Norge, tror ni det räcker för att gå ikapp? Nej, men nästan!"

Det är kul med programledare som har humor, haha. Ingen kommer ikapp Norge nu. Det är poängrekord. Norge har fått poäng av alla länder, och 16 av dem var tolvor. Det blev inte så spännande. Norge vann. Island kom på andra plats. Nåja, det kunde varit värre, det kunde varit Kroatien, Frankrike eller Litauen. Norges låt var bra, men inte riktigt så bra. Jag tycker vi ska införa ett nytt röstningssystem till nästa år - jag får bestämma ensam. För då måste ju rätt låt vinna. Eller, nähä, det tyckte ni inte var en bra idé? :p

Jaja, jag fick ju bestämma att Malena vann i Sverige, alltid något :P

Och hur som helst är det coolt med en kille som spela fiol på scenen, och vilket firande det lär bli där imorgon (eller idag t.o.m, för det är över midnatt). både vinst i ESC och nationaldag.

Jag tycker att finalen var bra överlag, med mycket bra låtar från så många olika musikkultutrer. Ikväll är jag stolt över att vara europe.

Nu ska jag gå och lägga mig. Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0