Vilka går vidare?

Av 18 bidrag ska tio gå vidare till final. Jag vet vilka 10 jag hoppas på, och Tjeckien finns inte bland dem!

Om jag hade fått bestämma hade följande tio gått vidare:

1. Island (Yohanna - Is it true?)
2. Belgien (Copycat - Copycat)
3. Malta (Chiara - What if we)
4. Andorra (Susanna Georgi - La teva descicio)
5. Finland (Waldo´s people - Lose Control)
6. Makedonien (Next Time - Nesto shto ke ostane)
7. Vitryssland (Petr Elfimov - Eyes that never lie)
8. Turkiet (Hadise - Dum tek tek)
9. Rumänien (Elena - The Balkan Girls)
10. Svergie, såklart! och bevöher jag nämna att det är Malena Ehrnman, och att låten heter La Voix?

Och nu startar de omröstningen, den största telefonomröstningen i världen, faktiskt.

Snyggaste kläder har för övrigt den svartahåriga sångerskan från Israel (och varför får de vara med i europeisk tävling, det har jag aldrig förstått?), samt Turkiets och Rumäniens dansare. Återigen tycker jag det är synd att Malena bytt ut sin klänning, för den svarta hon hade i den svenska uttagningen var mycket snyggare.

Kommentarer
Postat av: Vronkan

Israel har fått nåt slags dispens att tävla i en europeisk tävling på grund av det konstiga som råder i landet. Jag har hört det här tidigare, men minns inte exakt. :)



(Däremot är det hemskt märkligt att Italien inte är med längre)



sv;

Men det skiljer inte jättemkt på våra finalister iaf. :)

2009-05-12 @ 22:36:08
URL: http://jvil.blogg.se/
Postat av: Vronkan

sv;

Vet inte vart Italien tagit vägen. De har inte varit med sen början på 90talet.



Jag har hittat fem bidrag som är med på båda våra listor. :D

2009-05-12 @ 22:48:24
URL: http://jvil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0