En riktig tiger!

Ibland får jag sådana infall: tänk vad coolt det skulle vara att ha en riktigt tiger hemma, ungefär som Raja i Aladdin (Disneys version). Nu är ju tigrarna visserligen utrotningshotade,  så jag nöjer mig med att få se en tiger på riktigt. Det hade också varit ganska coolt. Fast nu när jag ändå går längs den här vägen: det allra coolaste hade varit om tigrarna räddades från utrotning så att jag faktiskt hade kunnat ha en hemma! Det hade varit coolt! But then again, jag är ju kattallerigker, så jag hade säker bara nyst.

Så, varför sitter jag här och funderar om tigrar? Jo, för att det är mycket coolare än att plugga integraler (eller nä, men det är roligare). Jag tycker i alla fall jag har varit duktig som nästan tagit mig igenom hela teorin i mattekursen. Igår morse var jag någonstans i mitten av kapitel 2, nu har jag bara kapitel 7 kvar. Jag har läst cirka 250 sidor på två dagar. Tentan är på måndag. Emil tror att jag klarar den. Jag ropar inte hej än, dels för att jag är en sån jävla bessewisser och dels för att jag har integraltillämpningen kvar, hej och hå. Och rittekniken. Nåja. Om en vecka så här dags är det över.

Ikväll ska jag lida mig igenom 1½ timme balett (lite lida är det, för jag har träningsvärk i alla balettmuskler (lår, mage, höfter) utom fötterna) och imorgon är det rollspel, tjoho! Nu: effektivt pluggande av integralkalkyler fram till klockan sex, för då ska jag äta kvällsmat. Over and out.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Vad härligt att höra någon som har så mycket planer.. och massa backups :) Men vill du bli författare så kommer du säkert bli det. Även om det inte är vad du kommer att bli rik på.



Jag läser affärsjuridik nu för att jag ska plugga till mäklare så småning om (tror jag) ;) Har inte riktigt bestämt mig än.

2009-10-24 @ 10:43:27
URL: http://camtaylor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0