Hemma igen

Klockan 06:27 igår rullade tåget in på Halmstad central, så nu har jag varit hemma från Åre i mer än ett dygn. Det var en trevlig vecka och jag längtar redan efter att åka skidor igen. Här i Halmstad är det vår, det vet jag nu för krokusarna vid Laholmsvägen har tittat fram.

Någon mjukstart när man kom hem blev det inte. Efter ett samtal till Mimmi visade det sig att det är krångel med boken i amerikansk realia. Jag tänker skicka iväg ett mejl till läraren och tala om att om hon vill ändra kurslistan ska hon faktiskt göra det innan kursstart - tre veckor närmare bestämt. (Att sånt här alltid ska behöva hända, ibland undrar jag om det är en högskola eller lekskola jag går på).

Det här är mejlens förmiddag för övrigt. Jag har mejlat neogames om min bok ännu en gång och talat om för dem att om jag intt får svar inom en vecka tänker jag vända mig till ett annat förlag. Jag har fått mejl från spexet (hur i helvete vi ska få ihop alla danserna till den 30:e april, det skulle jag gärna vilja veta) och från ylva angående lite VVT-jox. Jag har mejlat HUM (humaniora-sektionen) för att läraren vi har i Skönlitteratur-kursen fortfarande inte har satt datum för omtentan (vilket ska vara satt senast dagen för ordinarie tentamen, och den var i onsdags) och snart blir jag riktigt irriterad igen för att det alltid är sånt klödd.

Nu ska jag mejla amerikansk realia-läraren och sedan ska jag plugga grammatik och gå på uppsats-föreläsning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0