Jaha (eller: det är svårt att komma på en vettig rubrik)

Jag är inte riktigt så aktiv här som jag skulle önska/vilja/kunna vara. Jag läser 150% den här terminen och jag tar examen i juni. Jag tar examen i juni. Det känns inte klokt. Det blev lite mer verkligt igår när jag skrev ut min gamla c-uppsats (som ska publiceras, så om ett tag kan ni hitta den på internet, tjoho!) och skickade in anmälningarna till hösten. Jag ska plugga vidare, har jag tänkt. Magisterexamen till att börja med, och sedan får vi se. Nu ska vi bara hålla tummarna för att jag kommer in i Göteborg också. Det blir bäst så av många anledningar, inte minst för att deras utbildning verkar bäst, hah!

Så kan jag meddela att jag inte ska vara med i Halmstadspexet, trots allt. Egentligen skulle vi ha repat idag klockan två. Men det var inte många dansare i spexlokalen då. Vi skulle tydligen vara i Laxbuggarnas lokaler istället (som ligger i andra änden av stan). Det hade vår käre koreograf skickat mejl om igår. Tack. Så det blev ingen repa för min del. Det är premiär om två veckor och jag har varit med på ett rep, eftersom resten låg förra veckan när jag var i Åre, tada (vilket innebar att det mellan 1:a mars och 1:a april var tre rep. Inte okej). Mitt val stod alltså mellan att dansa väldigt mycket kommande vecka eller plugga grammatik väldigt mycket kommande vecka. Eftersom jag har tenta på lördag valde jag det senare. Jag tar hellre examen än spexar. Dansa kan jag göra vid fler tillfällen.

Imorgon ska det städas. Mitt och Emils helgnöje. Ta ta for now.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0