Snön ligger kvar!

Jag vaknade upp til en vacker vinterdag och var tvungen att springa ut och ta lite kort på det i bara pyjamasen. Det är minsann inte så ofta vi har såhär långvarig oktobersnö i Skåne.

Det började ju snöa sent igår kväll. Jag trodde faktiskt inte det, men så är det och det är jättefint. Jag blir så lycklig av snö. Jag läste någonstans att om snön kommer tidigt blir det en kall och snörik vinter, så personligen hoppas jag på en upprepning av förra vintern. Hellre det än som vintern 2007-2008, då krokusarna började blomma i februari. Det var ingen vinter alls då.

Jag var faktiskt ute och tog lite bilder på snöfallet igår, trots allt, men jag orkade inte uppdatera bloggen med dem då, eftersom jag redan hade stängt av datorn, så ni får dem nu istället, tillsammans med lite bilder jag tagit idag. Det är så vackert med snö!


Snöfall i vår trädgård.


Mer snöfall i vår trädgård.


Så här fint blir det.


En vacker och solig vinterdag. Hade det inte varit för löven på träden och det faktum att det inte varit Halloween än hade jag trott att det snart var jul.



Snö på hustaken.


Snöig torkvinda i dagsljus.




Kommentarer
Postat av: Moster Åsa

Så mycket snö hade inte vi i Dalby! Jag och Emilia badade i havet i Bjärred igår. Det var 7 grader i luften när vi kom dit kl. 19. 2 grader när vi åkte därifrån klockan 20! Jättestor skillnad mellan första och andra doppet! Från höst till vinter på ett kick. Fast himla fräsckt att bada i det!

2010-10-21 @ 11:13:40
Postat av: Moonwitch

Underbart...:) Var i Skåne bor du? I Trelleborg regnade det bara igår, är ju lite mildare ute vid kusten.

2010-10-21 @ 13:38:34
URL: http://ritamang.blogg.se/moonwitch

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0