Midnattsfunderingar

Vissa dagar får jag ingen rätsida på mitt liv. Jag kommer på tusen saker jag skulle vilja göra och som jag tycker att jag ska göra "medan jag är ung", och massa saker som jag skulle vilja jobba med "när jag blir stor". Och hur jag än gör känner jag att det blir fel eftersom det finns en massa andra saker jag vill göra också och hur sjutton ska jag veta vad som är "rätt"?

Vissa dagar har jag hur mycket ork som helst och kan göra vad jag vill. Idag har det krävts ork bara att titta på skolböckerna. Så jag frågar mig om det är värt det. Jag har sökt en massa kurser till höstterminen och skriver upp mig för ännu en termin av studier. Är det värt det? Jag vill ju egentligen (tror jag) ta en magisterexamen och doktorera så småningom, och skriva klart min bok (såklart!) men ikväll känns vägen dit så fruktansvärt lång. Och om det inte går bra, vad ska jag göra då?

Och ibland tänker jag på att jag kunde ha haft ett helt annat liv om jag gjort helt andra val. Jag älskar ju att stå på scen, till exempel, och ibland blir jag påmind om hur mycket jag faktiskt tycker om det och hur mycket jag faktiskt saknar det. Och jag ångrar mig. Lite.

Och så kommer alla tankar på vad jag helst vill göra och vad jag saknar att göra, och jag vill ge efter, men då faller ju min Plan. Om jag är impulsiv hela tiden och glömmer bort min Plan kommer jag ju ingenstans?

Men jag kan ju inte gå runt och ångra mig hela tiden, för då kommer jag inte heller någonstans. Det finns bara en väg: framåt.

"Sometimes I wonder about my life. I lead a small life. Well, not small, but valuable. And sometimes I wonder, do I do it because I like it, or because I haven't been brave? So much of what I see reminds me of something I read in a book, when shouldn't it be the other way around? I don't really want an answer. I just want to send this cosmic question out into the void. So good night, dear void." (You've got mail)


Good night, dear void.

Kommentarer
Postat av: Sara

Skriver om filmen imorgon men kan säga att den var toppenbra!!

2011-04-16 @ 00:52:16
URL: http://aamaziing.blogg.se/
Postat av: Pernilla -Bli min jäst

Hej! Nej jag har inte visat tårtan förut, det var första gången jag gjorde den i förrgår :) du kanske känner igen den från blogg.se där en designblogg tipsade om den från en amerikansk sida?

2011-04-16 @ 06:28:56
URL: http://bliminjast.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag tror på att göra det man mår bra av och det som gör en genuint lycklig, sedan spelar det ingen roll om det innebär att man bara står och stampar på samma ruta för resten av ens liv.



Och vet man inte vad som gör en genuint lycklig får man prova sig fram, förr eller senare hittar man det. :)

2011-04-16 @ 13:53:32
Postat av: Mella

Har det här något samband med att det är Idol-audition i Lund idag och att du har uppsatsinlämning efter påsk? :P

2011-04-16 @ 16:51:42
Postat av: Linn (knyttsak)

Mella: kanske lite :)



Malin: jo, jag tror det också, egentligen :P Tack för påminnelsen.

2011-04-16 @ 16:52:48
URL: http://knyttsak.blogg.se/
Postat av: Phelicia

sv: Haha, jag hoppade nästan direkt av tvåan jag... men jag är lite smått galen :D

2011-04-16 @ 17:18:34
URL: http://phelicias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0