Helg i Halmstad

En liten kort resume om vad jag gjorde i helgen:

Fredag:
Körde upp till Halmstad. Rollspel på kvällen med gamla rollspelsgruppen. Vi spelade i princip hela kvällen. Började vid sex och slutade en stund efter midnatt, med mat- och filmpaus i mitten. Vi såg The Gamers, så det var en riktig nördkväll. Mitt psyke behövde det. Jag spellede för första gången på jättelänge. Det kändes lite ovant, men kul.

Lördag
Alumni! Sista föreställningen av årets upplaga av Halmstadspexet är det tradition att alla gamla spexare träffas och roar sig och ser föreställningen tillsammans och äter tillsammans med de nya spexarna efteråt. Vi började redan tidigt på eftermiddagen med att sitta på Bulls och dricka öl (eller, i mitt fall, cider) och umgås. Sedan gick vi bort till teatern för att bli underhållna av årets skådisar, och därefter blev det sillamacka på Jarlen, och sedan var det dags för spexföreställningen. Det var ett väldigt bra spex och det är kul att kvaliten går uppåt igen, efter några dåliga år (Ärligt talat, Hastings är fortfarande ett av de sämsta. Skådisarna sjöng bra det, året, men manuset var riktigt dåligt). I år handlade det om Gustav Wasa, och det är extra roligt för mig, för det är nästan en uppföljare till Halmstad anno 1507, som var det året jag koreograferade. Många karaktärer som var med då också. Det var ett bra spex, och jag hade jätteroligt. Tack alla som var där!

Söndag
jag körde hem ganska tidigt för att fixa med lite saker här hemma. Nu blev det ju inte så mycket fixande, utan mer datorspelande och Carcasonne. Emil kom förbi en liten vända på sin väg norrut och spelade spel och åt kvällsmat. Sedan spelade jag Majesty 2 och slog ihjäl en elak trollkarl. Det tog lite tid, men jag fick honom tillslut!


Kommentarer
Postat av: Anonym

ja.. då är jag iaf inte ensam :) men blogg.se brukar lägga upp på framsidan om det är nå störningar..

2011-05-09 @ 12:31:37
URL: http://emzaans.blogg.se/
Postat av: linn - foto & photoshop

Hejsan!



Är du intresserad av ha lika smycken som Foki har?

På min blogg finns en rabattkod så du kan köpa urgulliga smycken mycket billigare på cocoo.se! Titta in om du är intresserad :)http://lillalinnpinn.blogg.se/2011/may/till-alla-mina-lasare.html#comment

Om det inte intresserar dig så ber jag om ursäkt för reklamen :c

2011-05-09 @ 13:04:37
URL: http://lillalinnpinn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0