Nanbatonsagan - de samlade dumheterna

Detta inlägg tillägnas speciellt Petter, Emil, Markus, Robin, Jimmy, Hedwig, Amira Sofie och André för hjälp med nedanstående dumheter och mängder av skratt. Tack för att ni finns!

-----------------------------------------------------------------

Jag, rollspelscitatens bevarare och mästare, insåg till min stora förskräckelse att det saknas citat från Hazela-sagan (vår episkt långa rollspelkampanj, som min bok baseras på) här på bloggen. Inte bara från en del, utan från från fyra delar. Huga! Att den första delen inte finns med är kanske inte så konstigt, eftersom den avslutades några månader innan jag började blogga. Men att del fyra, fem och sex saknas är faktiskt illa! Speciellt med tanke på att det finns citat från andra rollspelsäventyr som spelats senare. Skäms på mig!

Jag har bestämt mig för lite bot och bättring, så jag har nu lagt upp de saknade delarna. Ni hittar alla sex under kategorin Nanbaton, men för att underlätta lite lägger jag upp alla länkarna i det här inlägger istället. En del citat i de senare delarna är egentligen bara roliga (eller extra roliga) om man har koll på de tidigare delarna, eftersom vi i vår rollspelsgrupp gärna refererar till tidigare begångna dumheter. Anyway:

Del 1 - Makt i Sikte
Del 2 - Höststädning
Del 3 - Stormvarning
Del 4 - Vargasång
Del 5 - Den långa vägen hem
Del 6 - En reva i väven





Kommentarer
Postat av: Anonym

jag sorterar posten på terminalen, är alltså inte ute och jobbar alls. men det är roligare tror jag, arbetskamraterna gör verkligen mitt jobb roligt =)

2010-11-15 @ 17:05:21
URL: http://lorenasvensson.blogg.se/
Postat av: Alexandra

sv: Låter vettigt ;)

2010-11-15 @ 19:10:46
URL: http://fitnessego.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Hej! allt bra?

2010-11-15 @ 21:05:08
URL: http://mikaelafranssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0